måndag igen, nej tisdag! nästan onsdag ;)

hihi, Ida är rolig.. fast när hon kallar mig planka är hon dum!
Jag blir nästintill förbannad på att vi är ett sånt favoritsamtalsämne hos endel... Är ni så tråkiga själva?

Aja.

Kom precis in från att ha kört traktor och harvat åt pappa häässe.
:)

mardröm

något som jag hatar så är det spindlar och insekter.
Jag låg i sängen med datorn i knät, så ser jag något i ögonvrån. Så vrider jag på huvudet och precis brevid mig på kudden så är det en stor äcklig spindel !!!
Visst får dom krylla runt utomhus och de gör mig inget illa, men på min kudde eller i min säng FÅR DE INTE VARA !!!

usch. stackars mig.
EhEhEHehe , och stackars spindel som blev mosad.
hihihih.

lördag

Ida (lite martin) körde sina övertalningsknep och sen var det dödsdömt.
vi solade
drack kaffe hos martins mamma
kollade in mogata marken - oj!
kollade på fotboll - vad gör du här/där?
stressade
åkte till erik
sprang i trappor
lagade klädesplagg
spelade guitarhero
spelade singstar
spelade "dansmatta" ?
gick till palace
gick till max.
sen åkte vi hem.

 j - "ligg inte där Anton. Kom igen du klarar det Anton! Bra Anton!... Du klarade det inte Anton!"

miwihaihihahihih

Asså. idag började jag dagen med löpträning 125 min.
mina ben är som spagettikorvar nu
men det är ju så skönt att inte ens kunna gå i trappor.

MM KUUUUULA

ja vi åkte hem en timma tidigare än planerat, kl 19.  Vi kände oss klara för dagen och skulle vi skicka rapporten till mailen. MMM, Hittar man rapporten då eller?!?!?!??!?!
- NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ.

Någon kan ju säga till om den råkar hitta en borttappad rapport som jag & ida lagt ner x antal h på........

'

det gäller att överträffa sig själv.
det händer kanske bara en gång.

'

a - jag tycker att martin skulle komma hit så vi kan hissa upp ett par kebabrullar genom fönstret ;)


skolan

Onsdag,
som vanligt var jag i skolan 7.45 och kl 11 började jag & Ida skriva naturrapporten.
Vi tog en snabb lunch och jag tog en timmas avbrott för självförsvaret.
annars har vi suttit med rapporten hela dan och nu, som de enda 2 eleverna(inga lärare)som är kvar på skolan var vi tvungen att skriva upp oss på "vi är kvar på skolan-tavlan" för att inte bli inlarmade. Vi letade efter en lärare som skulle kunna låsa efter oss men nästan alla skulle lämna för dagen. Som tur är hittade vi en lärare som skulle vara kvar till 20.00. Tur för oss att få lite sällskap ;)
Vi fick även juice och bullar av en lärare som skulle åka hem som lite tröst ;)
Nu åter till bullen och rapporten !
Ses hemma kl 21?


sommarjobb

jag börjar tro mer och mer att jag inte kommer få något sommarjobb i sommar.
det suger.

dags att skriva rapporten om arbetslöshet bland unga

haha okej

usch. fy. blä. Nu är jag sådär opepp som man kan bli ibland(ooooofta)
just nu har jag påbörjat språklådan som jag ska redovisa imorgon.
Ute i god tid? nja inte direkt. jag kan sitta hur länge som helst såhär utan att komma på något bra att skriva, 2 meningar känns lite för lite... Jag har ju iaf bitit av alla mina naglar under tiden... det kan ju va bra...
Det roliga är att vi har halv studiedag imorgon och om det inte vore för den här wünderbara redovisningen hade jag tagit sovmorgon och gjort nåt kul. Men nu ska det studeras! Ida och jag ska försöka få ihop vår rapport, som skulle va klar förra veckan?

Aja,
Mot oändligheten och vidare...

DAG MÅNDAG 20 APRIL

Idag är en sån dag, som ibland dyker upp.
Idag är en sån dag, som keso är jättejobbig.

'

Gårdagens fråga ; Vad gjorde Ida med dagen? Tränade? pluggade?
Anna var iallafall i skolan och hade mattelektion !!

Simon fixade iaf smoking igår och jag provade min klänning, och den passade lyckligt nog i storleken.
Hemma hos Anna serverades det god mat och trevligt sällskap!
som vanligt är sanna värst ;)
dock mådde jag inte allt för bra när jag kom hem :/

ajuste, Igår om någon lyssnade på christer i p3 så läste dom upp ett mejl som jag skickade. Eller mer ett tillägg till en skåning som tidigare ringde in. 

vardagsmat


'

"men om jag gör SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR då??? - NEEEEJ anna det är ingen idé, det går inte!!!"

^______^

Ida makes my day

'

jag har fått två vykort den här veckan :)
ett från Lanzarote och ett från Thailand.

Imorgon ska jag o simon till stan för att kolla lite saker till balen.
sen ska anna firas.
idag fyller stor-anna år också - grattis.
och imorgon fyller michaela år ! - grattis i förskott
sicken firarhelg det blir !

påsklovet

lov - galet bra.
och det här lovet har varit bra.
tyvärr måste man nog ha lov så några gånger om året för att det ska uppskattas!(men det hade ju inte skadat med några till!)

det har gått alldeles för fort och här är veckan uppifrån och ner.
(det här skriver jag mest för mig själv, (även själva grejen med MIN blogg) för att jag ska komma ihåg vad jag gör/gjort om dagarna.
 m: det var då jag åkte till Ida och Martin och grillade.
 t::  va ute i gryt
 o:  va på handledarkurs och umgicks med Anna - vilket var riktigt bra. Även om vi inte ses jämt eller har ständig koll på varandra så känns det som vanligt när vi ses och vi skrattade mycket.
 t:  först tog Ida och jag tag i lite naturkunskap (som vi senare skulle redovisa för våran lärare ;D)
sen mot kvällen åkte jag o anna in till elin på tacos där sanna,anders,johanna m.fl befann sig.
senare åkte jag mc för första gången :D Det var läskigt men kul !
Ida,martin och johan kom in och vi hade bland annat ner taklampan i cias lägenhet då vi övade på dödslyftet :D
Martin och johan lämnade oss och Ida och jag drog till palace, där vi hängde lite med benny och micke raaaakad.
 f:  fick besök av Göran och Elisabeth, 3-rätters.
Ngr minuter innan sista bussen gick fick jag för mig att åka in till stan och jag följde med Markus och Jens till palace. Men vi gick ganska snart och klättrad lite på stan istället ;D
 l: Även denna kväll ville jag inte spendera hemma så jag följde med cia och micha till stan då vi gick till Empa och sen till Natalie där Lelle m.fl befann sig. Sen drog vi till palace.
 s: åt tacos och såg på filmer i stan
 m: mest legat i sängen och läst sista boken om mikael blomkvist och lisbeth salander. Känner lite myror i kroppen på att jag borde plugga, eftersom jag har ganska mycket att göra. men jag kan inte lyfta på ett finger åt det.

Vi börjar tisdagen med en sovmorgon och JA angeliqa, den är godkänd av skolan :D

akkurat

"...det här hade gått mycket lättare o visa om jag hade varit inne i dig"

jag har haft en riktigt bra helg.
I fredags firade vi farmor.
I lördags var vi uppe i Eskilstuna och var på Natalies dop.
Det var sött.
sen var jag med cia och tobbe o åt ute. Riktigt trevligt o sitta ute i kvällssolen :D
senare gick vi till hugo, teaterbaren och palace.
jag fick skjuts hem och såg lite på bortspolad.
på söndagen fick min spis sig en titt och det konstaterades att det behövdes fler delar.

Idag har jag städat på rummet och i stugan.
jag har fått min nya "polkagris"-mobil.
Nu ska jag duscha och sen ska jag åka till ida och martin och grilla!
dee e najs.

upp som en tupp, ner som en fisk

äntligen fredag.  Äntligen påsklov.
Kom nyss hem från att ha firat farmor.
Ica-ulla är för gó :)
och farmor ville flytta med mig till Luleå om jag åker dit. Hon tyckte också att jag inte skulle tro på att de säger om Luleå ;) haha, så som att man på vintern inte får se dagsljus !
imorrn bitti blir det att gå upp tidigt igen, För vi ska på dop i Eskilstuna.
på kvällen blir det fäst.

'

Tack Ludvig för presentkortet på Hugo  ;) och ha två härliga veckor utomlands !

GUY!

Gaaaaaaaaaah!
jag fattar inte så jävla arg jag blir.
Det är ju nåt fel på bil-helvetet... !

Bra dag med solsken.
Suttit ute i solen !
Kollat efter klänning med Ida på maxi.
Bra dag.
Förutom bilkörningen.

vilken sugen blick du!!!
(?????????)

RSS 2.0