'

Vi ses i Hultsfred ikväll ;)

'

tittade på the Rock med pappa,mamma o carin förut.
o åt after eight.

o förut idag letade jag o Benjamin efter en brun slips.

00:00

gott nytt år.
jaja,
nytt år hit, år dit.
"DETTA år kommer bli TSÅ PRA"
Kunde inte bry mig mindre.
AHahahah

'

nyss hemkommen från norrköping.
jag, eller "idiot" och "tönt", måste sluta skratta så evil laugh  ;(
men Benjamin deppar inte för det, eller?

'



Idag blev jag väckt tidigt o följde med mamma o syrran till stan. Mest skit, så hittade inget. Var inte där så länge heller för den delen.
Sen på kvällen kollade jag på när mina systrar spelade basket, bla med några grabbar från dolphins, vet inte vad han heter, men "hundöga" var med.
sen åt jag fruktsallad och tittade på en film på tv, som jag säkert sett 3 ggr innan.
och nu ligger jag i sängen med min kära vän, värmedynan.
EhEHehe, den gör så jag sover som en bäbis.
GOTT  NYTT ÅR.
jag ska äta hummer på nyår.

'

då har martin åkt hem.
Ikväll hann vi med att;
åka till willys o köpa lite chips o pepsi(de hade inte coca cola)
se två avsnitt av True blood(lite mer spännande är det ju nu när skarsgård är med, han sa ju t.o.m. en replik på svenska)
se WALL-E(där de inte sa nåt mer än WALL-E, EVA, planta och jord)
kolla slutet på smekmånaden
se lite robins klipp
sen tar det väl slut.

nu antar jag att martin sitter hemma med fötterna i ett fotbad,
och jag värmer mig på min värmdyna jag hittade i en garderob igår.
det är svinigt kallt ute.

hihi, WALL-E och EVA

'

haha, jag & carin har paradise hotel maraton idag..
galet dåligt, så man kan ju inte bara sluta se det...

sen ikväll ska jag & martin se true blood,
också dåligt så man måste fortsätta se.

och ikväll det är det ju gossip girl..

haha ^_^

'tålamod är fiskarens bästa vän (jag fiskar inte)

GAH
GAH GAH GAH GAH GAH GAH GAH GAH GAH GAH GAH
BLA
BLABLABLABLAvBLABLABLABLABLABLA
PIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPI
BLÖH
BLÖHBLÖHBLÖH
sa du nåt?

"ALLA ANDRA KAN JU TA SIG NÅNSTANS, FÖR JAG PEKAR"

fan så snyggt med versaler.

'

martin och jag fick för oss att kolla läget på stan
som ungefär 12398490237871623123 andra pers
GAH
jag orka inte ens bry mig om att kolla nånstans
Vi gick mest runt för o gå där
och sen åkte vi hem.

Jag har varit hemma två partykvällar på raken
Jisses
Elvis satte sina spår.

Idag är samarin min vän.

'

blä blä blä,
mina "sömnproblem" fortsätter som vanligt... en pålitlig vän.
vaknade runt halv 6  för jag hade en sån läskig mardröm, var jätterädd och fick sova med lampan tänd ;(

'such a sucker

idag känner jag mig depp, toppad med lite ångest.

'

igår hade jag väldigt roligt,
och idag mår jag därefter.
usch.

No I don't wanna battle from beginning to end
I don't wanna cycle or recycle revenge
I don't wanna follow death and all his friends.

'

en av de värsta sakerna jag vet är när folk blåser upp en ballong... bara fyller den med luft "oh vilken fin ballong"
sen utan att man vet, tar de fram en nål och sticker hål på den "platt som en pannkaka"
sug.

'

överraskning överraskning!

^_^
 

'

God Jul
och speciellt God Jul till;
sp06b - det är ju ni som jag umgås med varje vardag, och har snart gjort i hela tre år - fi fan så jobbigt ;)
skånisarna Ivan och Petter - helt outstanding guys.
Familjen
 vänner som jag tyvärr inte umgås så mycket med
Och mycket speciellt till;
Mina närmsta vänner - det finns en anledning till varför jag umgås med er,
NI ÄR BÄST
^_^

-"julen handlar inte om paket, det handlar om att ge"
-"mm, kärlek va?"
-"Mm, precis"

'

 jag vet inte varför eller hur, men jag lyckades klicka mig vidare till blondinbellas blogg..(!?)
och hur som helst,
så såg jag detta;

och jag bara kom och tänka på Ida...
;D

'

hejsan hoppsan.
Jag & Martin sitter ute i stugan
jag har hört att folk klagar på värmen här ^_^
(men jag tror jag är för het för o känna av nåt annat ;)

Martin sitter just nu o skriver i min fina gästbok, med diverse fina rim och bilder.
hihi.

VI håller på och ser True blood..
verkar sådär va ;D men vi banne mig ska se de två avsnitten vi har.
haha

- men jag har MASSA musik på min ipod annars.
-okej.
- jag har inte så mycket musik.
-nehe?
- jag har inte hunnit lägga över så mycket än.
-haha, okej?!
- jag kom på det...
haha.
smart grabb ;)



'

då har släkten från pappas sida åkt hem.
drygt 4 h sittande och bara äta...
nu kan jag leva på maten från idag till juldagen tror jag ;D
vi tog några gruppbilder också, så får vi se om jag får upp en sån här nån dag..

Ikväll  kanske det blir filmtittande , se nån av de få filmer jag har, som man sett minst 1231435 gånger innan :)
men har man bra sällskap brukar det funka!

Imorgon ser planen just nu ut som det att det blir stan med maria och petter.
Är inte riktigt klar med julklapparna än,
och efter det får vi se om det blir nåt mindre stressfult att göra med kvällen,
som att baka, se film, äta eller slappa ^_^
Jag saknar minsann majiia.


hihi

haha, varför har jag aldrig haft den här layouten på bloggen?
fettnice
^__^

mer maaaaaaaat åt folket
(bättre mat i skolan,tack)

'

igår var det julmiddag hos familjen carlsson.
pappa fick mandel(? är det en mandel? :/) i gröten
och jag fick ett par strumpor och en tvättkorg i paketleken.
sen ringde micha,
och det kan bara sluta på ett sätt,
hugo.

22.00 kom micha och hämta mig.
och 23.00 var det dans? :D

det var väldigt kul med mycket roligt folk!
Kul och träffa in samma dag som sanna där också ;)
träffade en sprallig, söt och alldeles för onykter angeliqa :D
som trodde att min drinkpinne va ett sugrör(fast jag sagt till henne minst 5 gånger innan ^_^)

"03:41 snygg barbieväska snygging ;D"
-japp på hemvägen fick jag sällskap av en rosa bratz väska????!
haha.

'

snart är det v.3 du Ida ;)

'

jag blev blöt när jag var ute idag,
för som VANLIGT wegnar det.. ;/
Ikväll ska familjen på julmiddag hos familjen carlsson :)
och nu har jag jullov ^_^


Följ min blogg med bloglovin

'

om man ändå vore en prinsessa

haha, bara för första bilden på google va fin

'


Klassiker

Ha ha nu har jag gjort det igen , jag har varit dum mot mig själv , jag är så bra på sånt, eller hur?

Dom kan klaga om dom vill ,jag har slutat bry mig om sånt.  Jag är glad att jag finns till, det breddar upp min horisont.

 tralala lilla molntuss kom hit skall du få en puss. Alla utom jag vet hur det skall gå Hjäääääälp!

'

ha, vad fort tiden går
nu har jag kokat 2 ägg (om jag lyckades blir o se sen) som jag ska äta efter att jag har sprungit, ute i leran.

Idag ska jag;

• springa
• äta äggen(frukosten)
• dammsuga köket/vardagsrummet (så mamma blir glad)
• städa mitt rum (mina kläder trivs bättre utanför garderoben)
• skriva språksociologin (sista resten)
• plugga lite psykologi (får göra provet imorgon på omprovstillfället, förhoppningsvis)
• sen blir det tid över till annat smått o gått. (pluggandet brukar inte ta så lång tid för mig, då jag blir extremt uttråkad....)

talk 2 ya later.

'

den här dagen började like this ;
fick ett sms där det stod ; jag är i skolan nu.
Men DET var ju inte jag.
jag låg ju och sov när jag skulle göra prov.
Telefonjävel som inte funkar som den ska.
varför jag försov mig blir väl olöst,
kanske att jag somnat kring  2 -halv 3 både inatt och igår...

men arg som jag var fortsatte jag att sova, kände onödigt att åka till skolan och gå på "betygsnacks" lektioner...

Nu måste jag ju dock göra massa ovärda saker hemma som jag kunde ha gjort i skolan..

bläää.

You set me on fire
som dom sjunger om och om och om igen
på radion
(musikhjälpen, vad annars....................)

'

visst, musikhjälpen är ju skitbra för att det samlar in pengar och sånt stuff,
men jag är lite bitter,
jag saknar ju mina vanliga p3 program.


Sängen är galet skön...


en annan gillar ju att sno kakor ur kakburken.
^_^

'

söndagssynden

riktig läckerbit

'

skaplig tv-nörd man kan bli på söndagar.
kanal 5 erbjuder följande ;
# 15:20 Dirty sexy money
# 16:15 Desperate housewives
# 17:10 Grey's anatomy
# 18:05 One Tree Hill
# 19:00 Gossip girl

'


'

Nicke säger:
 blogga lite då
 bli som hon blondinbella
 lika poppis

'

hihi.
Ivan har plattat mitt hår,
med största omsorg.

'

Maria ;
Gör om, gör rätt.


det är inte lätt att vara petter.

9 dec

idag var det skolsköterskan Rut som påminde mig om namnsdagen.

Jag är superhungrig -håller mig till vatten-dieten petter föreslog
och supertrött - måste vänta med o sova, så jag kan somna inatt

nu ska jag fortsätta med projektet,
och sen plugga marknadsföring.
och imorgon är det äntligen onsdag.

/ "golfarn"

Lite fransk melankoli passar väl bra en måndagkväll i december?

Lyssnar på p3 live. Ganska bra faktiskt,
det är Syd Matters i en inspelning från april i år på Printemps de Bourges i Frankrike.

'

jag gör ingenting.
men allting förutom matten.


ännu mer stressad för att det är så kort tid kvar till jullovet...


Ivis får vara med på bloggen idag.
tänkte ladda upp en snigging bild där han har keps.
men då fick man höra fula ord ;'(

'född med mindre tålamod för matte

jag vill inte plugga matte, jag har ingen ork och verkligen inte lust.
så mycket skönare och bara ligga här i sängen och lyssna på musik som the killers & coldplay och bara slösurfa.
igår efter britney spears dokumentären satt jag o maria helt plötsligt på spårvagnen ner till centrum.
Efter några chilicheese och en kort väntan i vipkön var vi inne på hugo.
Där bl.a min mindre nyktra syster befann sig.
Fick ett slag med flaskan på läppen. Tackar.
Simp the shrimp var naturligtvis där också och klippt sig hade han - snigging ;)

Idag skulle jag&maria ner på stan och fixa några saker. Men, vi sjukanmälde oss och tog en sovmorgon.
och ganska som vanligt blir man väckt av hemnumret som ringer..
satte mig på roliga 459, men fick sällskap av Jakob så resan gick lite snabbare.
Hem och städa, tog några timmar.

Imorgon ska jag inte göra så mycket, plugga MATTE<333
och på tisdag får jag försöka göra så mycket annat plugg jag hinner,
för på Onsdag kommer Ivis.
och då ska jag,maria ivis och pettis hitta på nåt kul.
och antagligen göra Lena mer eller mindre irriterad på natten, med "pinnstolar som låter, timlånga duschar och hög musik" ;D

om man skulle ta och öppna matteboken,
eller dra täcket över huvudet..?
föredrar det sistnämnda...

'

nu har jag hoppat upp ur marias säng, som hon fick göra ungefär 6 h innan mig, stackarn. Hon står just nu på Nya Torget och säljer sig, eller cookies ;)
och jag ska snart ner på stan o leta julklappar,
vet du vad du önskar dig, kan du slänga in en kommentar. Så mycket lättare om man visste vad folk önskade sig,
men i och för sig, är det inte roligt o ge bort något annat än vad personen önskar sig? Om jag önskade mig en spade, så skulle jag ju nästan veta att jag skulle få det av någon, och då skulle jag ju bli överraskad(och förhoppningsvis lite gladare)om jag skulle få en stege istället? ( men nu kanske jag blir jättebesviken för att jag inte fick någon spade?)
AJA, jag ska nog försöka få ihop en liten klapp till de personer som hänger i min omgivning

dubbeldejten igår
jag hann lite känna på second base.. men de andra gick ju hela vägen.

ikväll blir det mys med maria igen.
söndag - plugga och städa, oh vad söndagar är härliga.

'

Då var jag hel igen - är med maria :)
Ikväll blir det dubbeldejt ! 

'

idag på psykologilektionen valde jag att ta tempen på Ida Lindecrantz, för att se vilka yttre och intre egenskaper som hon helst skulle vilja se hos sin framtida make. (osb. att vi tänker oss att Martin inte finns med i bilden)

Idas paradispartner av det motsatta könet ser hon helst i flammande rött hår. Med sina stolta 210 centimetrar bär han snyggt upp sitt blåställ med sin stora mage och man kan inte undgå hans stora näsa i ansiktet, han gillar att ofta stå framför spegeln och kolla in sig själv, han är grymt utseendefixerad. Med hans gula tänder och dåliga andedräkt är han en dålig kyssare, men vad gör det? Han vill ha mycket sex, även så mycket att Ida ibland inte orkar med hans enorma passion för detta.  Under sin stora klackring på lillfingret försöker han dölja sitt fingerhår, men håret på bröstet tycker Ida är sexigt ;) På dagarna jobbar han med barnen på dagiset trots att han är dålig på att kommunicera, kanske för att han pratar för lite om sig själv? Men han gillar barnen, och skulle kunna tänka sig ha barn så fort som möjligt, helst innan pungsvetten når honom upp till halsen. Något av hans andra passion är hästridning. Kanske för att komma ifrån sin mamma, som Ida inte alls kommer överens om, eftersom hon är mer eller mindre "pain-in-the-ass".
  
 

'

Idag har ändå varit en väldigt rolig dag i skolan,
med den "stora familjen" till klass,
som det så gulligt förklarades av en klasskamrat, från höger till vänster,
trots att jag är galet trött nu.
Roligt att somna tidigast 1 om nätterna.
och idag var jag kvar i skolan till klockan 17.

Ska bada o gå o lägga mig tidigt ikväll.

Imorgon åker Markusinen utomlands, hoppas han får det bra ;)


'


Lite smygreklam ;)
"HehehEhehEhEhEh"


'

carina berg är tyff.

'

jag har en ny förebild

'

Själ i flamma, blod i dans,
han var hennes, hon var hans,
han blev hon, hon blev han

Analysera G.Frödings dikter,
för om du ville veta, är det bla det som jag sysselsätter mig med idag.

'som alla gör

Hej å hå, snart var det ett nytt år, och med det, nya mål ;

- Spara ihop 30 000 kr
- Köpa en tavla till vardagsrummet
- Vara i England minst en gång
 - Inte bli Farsa
- Ta 80 kg i bänk
[markusodin.blogg.se]

- Slösa minst 30 000 på skit
- Krossa en tavla på fyllan
 - Aldrig åka till härjedalen
- Inte bli farfar
- Köpa en 80-kilosbänk
[nyknullad.blogg.se]

- Skita minst 30'000 gånger
- Sno en tavla och hänga i någon annans vardagsrum
- Kedja fast mig i en påle
- Bli storebror
- Ligga på en bänk tills jag väger 80 kilo
 [batterinarkoman.blogg.se]

- Få 30'000 danska kr av pappa
 - Måla en tavla på fyllan och ge bort till någon annans vardagsrum
 - Komma i Gusum minst en gång
- Lära mig använda kondom
- Föda en 80 kilos-bäbis på en sträckbänk
 [aschultz.webblogg.se]

Vad har du för mål?

'

-aah man kanske skulle blogga, det var ju ett tag sen..
- men anna, du blogga ju igår?
-ajuste, det hade jag glömt bort..

Minnet är som hos en guldfisk.


Nu ska vi ha svenska, skolan sewuger just nuww ;(

'

säger:
anninen
anna. säger:
gör du för nåntinginen?
säger:
just nuinen äter jag
anna. säger:
sentinen!
säger:
gissinen hur länginen jag har varitinen på träninginen?
mminen
anna. säger:
tills nuinen? Mminen:D
säger:
ja puckinen! men fråninen närinen?
anna. säger:
jobbinen? Eh, sjuinen?
säger:
mktinen för sentinen!
anna. säger:
feminen?
säger:
mminen!
anna. säger:
ojinen!
säger:
jobbigtinen va?
anna. säger:
Jaainen! nu är du värdinen en kakinen, eller tvåinen!
säger:
hihinen tackinen anninen
---
anna. säger:
ingentingen varit i stan o skolan kom hem runt 20, o bara ätit o badat.
säger:
okej badat nakinen?
anna. säger:
Nejinen!! bikininen!
säger:
du skojarinen!
badinen du hemma hos diginen?
anna. säger:
jainen!
säger:
närinen man badar hemminen så badar maninen nakinen!
anna. säger:
Ja, klartinen! skojinen barinen!
säger:
det ärinen en gyllinen regelinen brainen
---

Jag har blivit en hejjare på finska

'

onsdagen den 10 dec får norrland finbesök av skåne,
Ivan kommer hit
Då ska jag, Maria , Ivan och Petter ha julmys :)

RSS 2.0