sms'

simp the shrimp
2008-11-30 20:26
"jag vann en ny lott i bingolotto! :D känner mig lika vuxen som Ida nu. haha!"

hejja vuxen-Ida ;D

'

det blev några inlägg idag,
men så går det tydligen när man inte har nåt att göra,
För jag bara älskar söndagar !
idag har jag ;
*inte kokat ägg, för jag valde ju att sova över frukosten.
* vikt kläder än en gång ( min nya söndagstradition? att ta tag i garderoben som väljer att flyga ut på golvet i veckan?)
* pluggat ytterst lite ( svarat på några superlätta matlagningsfrågor, och skrivit om esctasy)
* druckit kaffe, ätit lussebulle (smaka absolut ingenting)
* tagit slut på några toarullar
Oj, där tog visst min lista slut..
jag hatar nässpray... det är ju inte skönt nånstans, och inte hjälper det, det gör ju bara så man får näsblod på köpet.
så, idag blir det en repris på dagens bästis ; toarullen !
kl 19, tror jag, är det gossip girl, det är väl en av de bra sakerna med söndagar. På söndagar är det bra tv( när började jag kolla på tv??) och på lördagar, finns det ingenting o se på tv?! det är lite konstigt eftersom det är då som familjer laddat upp med godis o chips, för o se nåt bra på tv? Men icke sa nicke, för det har jag ju märkt, nu när hemmakvällar har blivit något av min grej... EhEhhehe.
Och gossip girl? är det ens bra?
inte vet jag, men jag väljer att se det på söndagar iaf.

bittermandel

I somras köpte jag en stickad tröja på cubus, på rean för 150 ;-
den har hållt i kvalitén hur bra som helst.
om man jämför med den jag köpte på mq för 500 ;- som mer eller mindre dog efter en tvätt..
då blir man sur...

'

första advent, första ljuset tänt, kaffe, pepparkakor, glögg och lussebullar ,
citat elin : " vilken smakupplevelse"
eller inte, känner inte en enda smak...

kom o tänka på mål med livet och vad man vill uppnå osv.
Jag har inte ett enda mål känns det som, eller känner DET HÄR VILL JAG..
jag måste vara en av de tråkigaste människorna som gått i ett par skor känner jag idag, på min favoritdag i veckan - söndag.
Skolan borde ha någon slags kurs , "mål och meningen med livet" eller något annat snyggt.
Där man kan få vägledning och support till att göra bra/avgörande beslut, och typ istället för betyg så kan man få ett mål, t.ex ja du anna, du ska bli bäst på att åka snowboard. Ja, då skulle jag ju veta vad det är meningen att jag ska göra och så skulle jag slippa behöva tänka på det, eller vela fram o tillbaka med känslor och tankar.
Då hade jag antagligen åkt till snön, gått utbildningar och ägnat dag in och dag ut, till att försöka bli bäst på att åka snowboard. och sen skullle jag vara nöjd.

Eller är det bara jag som är helt utvecklingsstörd och inte vet vad jag vill göra med livet?
Känns som att alla vet vad dom vill..
Ge mig nåt att sträva efter..

"det kommer, det kommer".
Kyss min feta pung :)

'

jag hade ju mer eller mindre lovat o beskriva läget idag.
Jag mår bra idag , förutom en täppt näsa, rethosta och slem i halsen <3
Igår slutade i en trevlig bilfärd ^_^

japp, mer orkar jag inte skriva nu.
det känns som att det skulle behöva pluggas idag, men det är ju inte roooooooligt >__<

'

jag lider av svår beslutsångest.
Det var bara o dumpa maken och barnen, för nu går färden NER till tranås iallafall!
det är bara o packa ner hostmedicinen, ipren och halsdukar och leta fram partyhumöret ;D
Jag hörde att Ida var taggad, så hoppas det smittar av sig.

"om det är nån som kommer hem och låter så vet ni vem det är"
"vem är det då?"
"ameee jag!"


'

responsen för att man är sjuk, och ska vara hemma.

aliqa - welcome to resistance says:
meh
aliqa - welcome to resistance says:
har du gift dig?
aliqa - welcome to resistance says:
skaffat barn?


kl. 03.30
Maria : Petter har också efterfestat med krunegård nu..
-mellansnack-
Anna(sover?): skaplig 13åring!
Maria: VA!?
Anna: VA!?
Anna: nee, jag vet inte. haha. jag märkte att munnen rörde på sig och sa nåt, men jag vet inte vad.
Maria : haha
 ^_^


Elin var nog bäst på rappakalja igår.
"vad kallas en pojke som precis fått nya byxor?"
- Påklädd?

'

Idag är toarullen min bästa vän. 

'

ah nu ska dejten dra med mig på hockey också!

Vill inte erkänna det, men man kan ju inte undgå att bli lite förtjust i grabben med den vackra sångrösten ;)

'

Börja dagen med sovmorgon - väärt !
igår kväll va inte lika värd...
haha, som man bäddar får man ligga,
eller ligga som man bäddar?

ikväll ska jag på Peter Johansson(eller vad han heter) konsert med musikklass elever här i sörping. mamma har tydligen köpt biljetter, så ikväll sitter familjen där, plus tobbe, och lyssnar.

imorgon är det fredag igen - Muuummma!
börjar med att Ida och jag - för en gångsskull- ska vara "duktiga" och faktiskt jobba lektionstid, och va kvar läääänge i skolan, ända till 14.35, för då går bussen.
Sedan bär det av till stan och till marias blom-tema-utställning,
och där följer såklart min dejt med ;)
för efter det blir det rappakalja hos maria! :)

sedan är det lördag..
då det blir fest i tranås.
Förfesten blir i bilen upp, och om det blir som jag o Ida tror, det roligaste på kvällen ;)
sjunga/skrika/fixa Ida knöKfull/skratta/massa pauser m.m ;D
Det kan sluta riktigt bra, eller riktigt illa ;D
vi får se på söndag morgon vad vi tycker.

'

På fredag ska jag på dejt igen ;)
bara jag inte blir smittad med halsont och hosta...
Bäst dejten håller sig på sin kant ;)

A dustland fairytale

haha,
volleybollen gick ju inte så bra idag för sp06b. Fick ju precis ihop 2 lag iaf.
som sagt, gick inte så bra, men det var roligt ändå ^_^
åkte hem 11, och sov till 16 .....
och nu har jag suttit och rotat lite i affärsvärlden, bolagsfakta, privataafärrer , och kollat upp lite saker som årsredovisningar, börskurser osv osv..
Det är roligt att "vara" ekonom...
frågan är om det blir träning ikväll?
hjärnan känns som den fortfarande sover, men kanske skulle vara bra med lite träning då?

kan inte riktigt bestämma planerna om lördag - om jag ska ut på krogen i viken, så att simp blir nöjd, eller om jag ska ut i stan, o röja med elin, som måste bli frisk(och det kan bara ske på ett sätt) och angel, som blivit nya #1 "cinderella in a partydress", eller om jag ska åka med ida till tranås, och festa där. kan ju vara roligt med nåt nytt? ;D


Får ej glömma, EN STOR KRAM till Anna :)

'

Då var det klippt,
kort ;(

Är hos m :)

Ikväll blir det chillgrill för hela slanten!
Imorgon; volleyboll...

goodnight, travel well

det enda jag gjort idag är;
*gått promenad
* kokat ägg
* plockat och vikt kläder
* kollat på robins
* kollat på oth
* kollat på gossip girl
* och ätit mat
så typiskt söndag...

sees

ska nog liva upp den gråa vardagen med att ringa sandi imorgon o be henne snygga till mitt hår!

'

efter en kall promenad skulle jag fixa till mig en helgsfrukost(på vardagarna hinner man skölja ner nån macka med lite juice innan man springer till bussen)
Jag har ju mer eller mindre gjort mig själv känd som den som inte lyckas koka ägg, vet inte hur många misslyckanden jag lyckats få med mig i bagaget. Men idag lyckades jag ^_^

J är min mattelärare
och A det är jag,
J - du borde inte läsa matte c !! Du borde gå bollsport eller matlagning !
A - det gör jag redan ;(

haha, är inte bra på nåt av det...
Inte kan jag matte, och inte kan jag ens koka ägg... (undantag idag:D)

'

Ännu en lördagkväll som spenderas hemma,
ganska skönt.
men det finns ju ingenting att göra...


blev sugen på en sån här goding;

'

skönt o komma hem kl 13 igår.
Va ute o sprang en runda i det kalla vädret, fick lite ont i lungorna, men är man tuttig så är man.
Åkte till söderköping,
där en joachim överraskade mig på gatan :)
Ida, martin och johan kom och hämtade mig och vi åkte ut till Mogata.
det började drickas de alla möjliga shotar, och bacardi razz
ungefär vid 10 var alla redo för efterfest ;D
slutade i sängen med Ida och Martin, där det var ett liv om rätt och fel sida av sängen, rätt och fel sida att ligga på, osv. men tror alla somna till slut.
Drömde om meloner.

Nu är jag hemma igen.
ska snart äta pannbiff.
sen vill jag träna,
vad kan tänkas idag?
Ikväll, det enda jag har planerat är att jag INTE ska på b.rosenström på otten ^_^

haha, en "ny" låt av m.krunegård på trackslistan.
allt det känns så länge sen,
sommarlov, (lite)sol och bloody mary :D
ett fint återträffande i december?
Jag, bloody mary, wäven och Iwan?
det tycker jag !

'

diskussionen kring v.beckham följde även med till mentorstiden. Det blev en jäkla diskussion!

simon vägrade o ge med sig om att victoria är alldeles för smal, även för sin egen hälsa.
nej nej, hon är ju bara medveten om vad hon äter och tränar, enligt william.
jag la även in min teori om att ;
X: -du gillar ju bara lena ph för att hon är lika smal som victoria beckham, annars är hon ju bara en gammal och rynkig tant!
Y: -nää, dom är ju snygga..(något liknande)
Z: -Jag gillar kicki danielsson !

haha.. wooligast idag :)

nee, nu ska jag "gå och fika?"
^___^

'

okej. simon är i full fart o skrika i datasalen.
vi alla vet ju hans svaghet(?!) victoria beckham.

förstår inte att ett benrangel och en killfrisyr kan locka fram så mycket känslor.

jag vet ju iaf vem som skulle kunna få vara min synd idag.
 
VS.

'

a. säger:
 gah.. älgballe rätt ut sagt !
Johanna {läser} säger:
ja fy döda alla älgar så försvinner problemen!!
a. säger:
hahahah skulle säkert funka !

åh ,
vet inte vad jag ska göra.

Jo, jag ska gå o cykla massa >_<

'

just nu skulle jag bara vilja gömma mig med maria i hennes lägenhet några månader, lite som vårat eget ide.
Gömma sig där, och släcka/dra ner överallt  ungefär som Lena gör.
sen skulle jag krama om maria hårt, och berätta hur mycket jag tycker om henne.



'

AAAAAAAAAAWWWWRRHHHHHHHHHHHHH!!!

räcker det?

'

jag såg framtiden i stjärnorna inatt,
små korn av ljus.


'





-Var ställde vi olof !?


förut såg jag o johanna på min syrras klass konsert :)


'

jag har i stort sätt växt upp utan att se ett enda stjärnfall.
Nu kommer alla på en gång.
jag tror att det är någon som vill att jag ska önska mig något.
Den här gången kom jag på en riktigt bra önskning.

'

Igår var en bra exemplarisk date.
Det hela började med att jag "hämta upp" X på jobbet.
sedan gick vi hem till X där X skulle duscha.
Vi gick ut och käka, och X bjöd självfallet på middagen.
Bion var spännande, och lite mysigt att få krypa lite närmare varandra.
Efter bion gick vi en promenad, och vi fick en helt annan syn på livet på stan en fredagkväll halv 12 - fjortisfyllor, gråtande blondiner, och spyande ungdomar, och även äldre fyllisar som står och raggar på varandra utanför resturanger.
Efter promenaden gick vi hem till X och såg på tv, V for Vendetta. Jag berättade att jag blir lite smått betuttad i V när man ser den filmen, men då skulle självklart X retas och visa den fula skådespelaren som spelar V. Efter det kunde jag inte se filmen med samma känsla - tack !
X och jag delade säng,
och jag fick även en nyckel till lägenheten,
dock fick jag lämna tillbaka nyckeln,
det hade ju kunnat gå för fort annars ;D

Tack för en bra kväll, Angeliqa ;)

'

vardagslycka i påsform !

Hela dagen har jag varit sugen på godis.
men glömt min plånbok hemma så inte kunnat göra nåt åt det :( Men nu kom mamma hem från stan med en påse salt & vinäger chips ! :D

kom in i röran

just nu ligger jag i sängen, duschat och borstat tanden.
Klar o vänta in john blund.
jag är trött idag,
somnade nämligen runt 2 halv 3 i natt.

hade nationellt prov i sv b idag, hur det gick får vi se när vi får tilbaka uppsatserna. Har ingen aning om hur det gick. brukar inte gå så bra att lita på känslan heller.

Efter det åkte jag in till stan o mötte Anna. Köpte en myströja, en vanlig tröja och en "skin care".
Träffade Pukis, och Wäven från Malmö. och tog en snabb "fika" med dom innan bussen hem kallade.
Idag träffade jag rätt hållplats och allt ! ;)

På fredag har jag en date.
vi ska se på bio.
sen ska jag kanske sova över där(om jag får) för jag vågar nog inte åka hem :$

och på lördag blir det filmmys med sanna, anna och alice? :)

Föresten är jag nyfiken på vilka som läser här...

Avslutar med en fyndig mening, helt utan innebörd.

'

som den "emo" jag är, längtar jag bort.
Ge mig sol, värme och turkost vatten.

Längtar efter studenten,
vill åka till Norge,
jobba jobba.
Längtar till balen också, nu när jag & simon pratat lite om den,
måste leta klänning - "som alla gör"

Men får väl längta till mer kommande saker,
som veckan hos Ida - på högersidan.


jag blundar helt och hållet för någon annans problem.

'

då var det måndag igen.
och kom nyss hem från träning :D
missade dock hållplatsen hemma (kolsvart ute) så pappa fick komma och hämta mig i Wingwum centrum.. haha.

I veckan blir det bara plugg/träning,
och på fredag ska jag ha filmmys med sanna! :)

Jag vill göra nånting med mitt hår...

'

såhär ser min "drömkille" ut, efter snabba "antingen-eller"-frågor med mamma och carin.

Han, som är en lång och mörk hårig kille, klär sig helst i skjorta och slips.
Till det matchar Han med pansarlänk och stenmarksmössa.
Han använder boxerskjorts och har armsvett.
Han går bäst i vita tubsockar och har inget hår på bröstet.
Mysigaste är väl att Han har hår på stortårna och navelludd.


Känner du att , "ja men det där är ju jag"! Hör av dig ;)

'

Idag hade man nästan kunnat tro att jag hade födelsedag.
Jag fick nämligen frukost på sängen av mamma. Och det är bara sånt som händer när man fyller år.
Men idag blev jag väckt av mamma som kom in med två rostade mackor, te och smoothie.
Trevlig överraskning.

Sedan kom min äldsta syster-yster hem tidigt, hon var nämligen ledig idag.
Så just nu städar mamma, och cia lyssnar och sjunger på jullåtar, vilket får mig att vilja gömma mig under täcket.

Skönt att bara vara hemma ikväll..
tror det står tacos på schemat.

kan ju också informera att Ida berättade att jag fick 14,5 p på matteprovet. Så den här gången blev jag godkänd.  - skönt


hemma från skolan idag också...
Segt.

'

Igår somnade jag med känslan av ett djur med vassa tänder tuggandes på min hjärna. Idag var djuret kvar. Jag funderade länge på om jag skulle gå till skolan och göra svenskan eller inte. Jag kom fram till att jag inte skulle göra det bra när jag mår såhär.
Dock skulle jag ha pallrat mig iväg, gruppen idag bestod bara av 8 st. och nu mår jag bara dåligt över att inte ha gjort det...
men mina i-landsproblem kanske inte är så stora att må dåligt över. tack och lov.

Nu får jag väl försöka o göra några rester, när jag ändå är hemma..

Idag fyller Elin 21 år , Grattis!

'

nu är talet typ klart.
nu ska jag bara försöka förstå vad jag har skrivit och printa in det i hjärnan. Så att jaghelt kan fokusera på att försöka andas imorgon. haha...

Galet trött.

om man ändå vore en söt liten björn..
då skulle det passa perfekt att gå i ide nu.

(akta storleken på denna outfit)
 Lagom till Midsommar skulle jag kunna tänka mig att titta fram...
då är det i alla fall lite sol när det regnar ^_^

'

idag hade jag gett min högra lilltå för att få vara hemma.
Var i skolan 07.30 och åkte 17.15 ;(
jag skulle kunna ge min vänstra lilltå nu för att bara få gå o lägga mig och sova.
Istället måste jag skriva "talet" till imorgon.. BLÄÄÄÄ.


'

här sitter jag vid mitt vita runda bord, och maria sitter och pratar i telefonen med petter vid brasan. -Japp, för idag tog eldwäven Maria tag i det här med ved och eld, och satte fart på värmen här nere i min lilla stuga. Det var nog några år sen den öppna spisen användes, men det brinner varmt och gosigt. Väldigt mysigt är det...

Jag har ångest och panik över allt i skolan. Matteprov imorgon igen, och jag har inte pluggat nåt. och svenska NP muntliga delen på torsdag.. ;( blää... skulle gärna spola över v.45.

Jag är trött med, för i natt blev det inte för mycket sömn, jag och maria dela sängen hemma i gårdeby, stenhård. För vi fick nämnligen inte sova inne på enebymovägen 1, för marias granne Lena. Hon stormade oinbjudet in hos Maria igår och var helt galen. Jag satt i köket och hjärtat slog liiiiite snabbt, och jag var för rädd för att våga säga något, för att hjälpa Maria.(Kan ju säga att en annan gång jag var där och Lena kom upp, sprang jag in på toan och låste om mig >_< FÖRSTÅ SKRÄCKEN ÖVER LENA) Men till slut tog jag mod till mig och gick ut i hallen och sa lite låg.."vi ringer väl polisen då..." När Lena hade djävular i ögonen och inte ville gå...
damit, förstår Maria som inte vill bo där.
 
Så vi sov i Gårdeby och idag var Maria ledig och jag sjukanmälde mig. Maria är genomförkyld, hostar och nyser och jag har svinont i halsen och är förkyld, orkar inte gå till skolan imorgon heller, men måste göra matteprovet:(

Elvira 4 år:
-Inger, varför tycker marias kompis att jag är fin?
- Har hon sagt att hon tycker det?
- nää, men hon blir glad när hon ser mig.

haha, söt unge, här försöker man vara lite glad mot de små, som glor sönder en när man ska käka ^_^

Ikväll ska jag & maria se valvaka med F&F, om jag inte somnar..

'

hemmakväll?
Visst, till en början trodde jag det.
Klockan nio kom IDA och hämta upp mig.
Det var visst utgång på gång.

Det gick väl ganska bra att värma upp Ida, några lögner och sen var hon ikapp?
HAHA,
det är roligt när det ploppar upp nya roliga saker man gjorde igår, lite då och då.
Nu kom jag på att, jag och Ida skulle "mjölka dig?" kossan på teaterbaren. haha. Grattis.
vakna upp med angeliqas mobil i väskan, och ett namn och ett nummer på en servett.. haha, grattis.

Hemfärden från sörping idag gick ju också bra, kolla buss, gick dit. Aha, bra jobbat anna, du kolla fel.
hopp, "hej mamma kan du hämta mig?"
sitter och väntar, så kommer ju äckelbussen. men då sitter jag ju på fel sida. Grattis Anna.


Ah, vi hörs lite senare,
nu ska jag gå och sova, brevid min hjärna.



RSS 2.0