'

i skolan är det ju inte många saker som fungerar, varken hemsidor eller finsesserna på dom.
så istället för att länka kopierar jag nu Ida Lindecrantz blogginlägg, om dagens händelse.. 

"Är iaf i skolan idag, och tur är väl det! Jag har nämligen varit med om världens sjukaste sak idag! Anna och jag satt i caféterian/matsalen, när det helt plötsligt kommer in en hel invandrarfamilj och sätter sig i bordet brevid oss. Anna börjar påpeka hur extremt mycket två utav tjejerna glor och skrattar åt henne, och wiips"! Helt plötsligt kommer det fram och tar i hand med anna och mig! Inte nog med det, de sätter sig brevid oss och börjar ge anna värsta förklaringen om hur vacker hon är! "beautiful, beautiful!" "beautiful eyes!" Haha, de var väldigt facinerade över annas blonda hår och blå ögon. De började konversera med oss på knacklig engelska och fick för sig att vi inte kunde någon engelska (eftersom det flöt på så mycket bättre när anna pratade engelska, än vad det gjorde när de prata trodde dom att hon pratade svenska!) "No,no swedish!" haha.. Inte nog med det, efter ett tag började de ropa till sig resten av familjen, och där satt vi tillsammans med en hel invandrarfamilj i nyströmskas matsal! Hjälp! Men allt löste sig, anna började lägga ut en förklaring om att vi var tvugna och gå, sedan sprang vi!"


Kommentarer
Postat av: Ida

Anna! Dålig fantasie! Jag tyckte det gick lite väl fort att få ihop så mycket text på så kort tid! :P

2008-10-20 @ 12:20:06
URL: http://idamarialindecrantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0